0  |  1

25 راهکار برای تبدیل مشتری به خریدار دائمی (قسمت دوم)

25 راهکار برای تبدیل مشتری به خریدار دائمی (قسمت دوم)

چرا مشتریان باید دوباره از شما خرید کنند؟! پاسخ این سوال در تکنیک‌هایی نهفته است که می توانید از آن ها برای بازگرداندن مشتریان تان به برند خود استفاده کنید.

در قسمت اول این مطلب با ۱۲ روش برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان دایمی آشنا شدیم در ادامه ۱۳ روش موثر دیگر را معرفی می‌کنیم

13- مناسبت های خاص را در نظر داشته باشید

 در دنیای اتوماتیک امروزی، پیگیری تاریخ تولد مشتریان تان ساده ترین کار ممکن است. به عنوان مثال، ارسال یک کارت تبریک روز تولد برای کسی که لباس عروسی خود را از شما تهیه کرده است، برای او ایجاد یک تجربه بی نظیر خواهد کرد. پس به این روزهای خاص توجه ویژه داشته باشید و از آن ها برای ایجاد ارتباط عمیق تر با مشتریان تان استفاده کنید.

14- نمونه هایی از محصولات جدید را رایگان ارائه دهید

 این امر موجب وفاداری به برند شما خواهد شد! مثلا نمونه های جدید از شکلات های تولیدی خود را برای مشتریان سابق تان بفرستید و در این مورد، اصلا برای تان اهمیتی نداشته باشد که آخرین تاریخ خرید افراد از شما چه زمانی بوده است! این امر باعث می شود که آن ها به شما به چشم یک برند معتبر که به مشتریان خود اهمیت می دهد، نگاه ویژه ای داشته باشند.

15- محصولات را با سرعت بالا تحویل دهید.

63% از خریداران آنلاین، میانگین زمان تحویل سه روز را از برندها انتظار دارند. شما می توانید با تحویل سریع خریدها، خریداران پرتکرار به دست آورید، در صورتی که بتوانید سرعت تحویل خود را بالا ببرید مردم شما را به عنوان شرکتی می شناسند که نیازهای آن ها را به سرعت برطرف می کند.

16- وب سایت و صفحات برندتان در شبکه های اجتماعی به روز رسانی کنید

وب سایت و صفحات برندتان در شبکه های اجتماعی را به طور منظم با محتوای تازه به روز رسانی کنید. فضای اینترنت هر روز تغییر می‌کند، اما باید بدانید که دیگر فقط حضور آنلاین کافی نیست! زیرا دامنه ی توجه افراد کاهش پیدا کرده است. بنابراین مطمئن شوید که صفحات وب شما، به طور منظم، با تصاویر، پست های وبلاگ و ویدیوهای جدید به روز رسانی می شوند.

25 راهکار برای تبدیل مشتری به خریدار دائمی (قسمت اول)17- پیام های رضایت مشتریان را در معرض دید عموم بگذارید

 بر اساس یک مطالعه، تا 90% مردم به توصیه های دوستان و خانواده خود اعتماد دارند. اگر کسی ببیند که دیگران از محصول یا خدمات شما راضی هستند، به احتمال زیاد او نیز از شما خرید خواهد کرد. محتواهای تولید شده توسط کاربران، روشی قدرتمند برای جلب وفاداری مشتری و در عین حال کاهش بودجه مورد نیاز برای بازاریابی است.

18- برای برندتان یک داستان قانع کننده روایت کنید

اصولا مشتریان ترجیح می دهند از برندهایی خرید کنند که منعکس کننده ی ارزش های مشتریان باشند، بنابراین داستان های برند شما باید برای جذب مکرر مشتریان، جذاب و قانع کننده باشد. به عنوان مثال اگر به مشتریان خود به طور مداوم اطلاع دهید که فقط مواد ارگانیک تهیه می کنید، احتمالا مشتریان مادام العمری را به دست خواهید آورد که برای محصولات و برند شما ارزش قائل هستند.

19- با پلتفرم های رسانه های اجتماعی هماهنگ باشید 

در دنیای امروز، اکثر مردم به جای صحبت های مستقیم با دوستان خود، محصولاتی را که آنها در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند، می بینند! بنابراین اشتراک گذاری محصولات تان را در شبکه های اجتماعی با کدهای تخفیف، برای مشتریان ساده سازی کنید.

20- به صورت ماهیانه مشتریان خود را پیگیری کنید

تمرکز ویژه به روی خریداران مکرر و حصول اطمینان از رضایت مشتری، بهترین راه برای تقویت بازاریابی مستقیم است، بدون نیاز به صرف هزینه اضافی در بخش بازاریابی.

21- یک برنامه VIP ارائه دهید

برنامه‌ای که در آن اگر مشتریان به صورت مرتب از شما خرید کنند، هدیه ها، تخفیف ها و هزینه های رایگان دریافت می کنند. خطوط هواپیمایی معمولا این کار را به خوبی انجام می دهند، هربار یک نفر با این شرکت های پرواز خود را انجام می دهد، به طور خودکار یک سری امتیازها به آن ها داده می شود که می توانند از آن ها برای استفاده از چیزهایی مانند پروازهای رایگان و سایر مزایایی استفاده کنند که باعث می شود مشتریان احساس خاص بودن کنند.

  «مشتریان حاضرند برای تکرار یک تجربه خوب هزینه»  

22- ارائه خدمات بی نظیر به مشتریان 

86% از مشتریان حاضرند برای تکرار یک تجربه خوب هزینه کنند و 80% از آن ها می گویند که دلیل تغییر به یک برند دیگر، خدمات مشتری ضعیف آن برند بوده است.

23- به عملکرد رقبا نگاه کنید و جریانات مشابه را به راه بیندازید. 

صرف زمان و هزینه ی زیاد برای نوآوری آسان به نظر می رسد ولی گاهی اوقات می تواند نتیجه عکس داشته باشد. در عوض سعی کنید یک کار مشابه اما بهتر، نسبت به کاری که رقبای شما در حال حاضر انجام می دهند، انجام دهید، در واقع بهتر است از آن ها به عنوان نمونه ای برای موفقیت استفاده کرده و خلاقیت خود را به آن اضافه کنید.

24- پیام یادآوری خرید ارسال کنید.

 در صورتی که شما محصولاتی را می فروشید که انتظار می رود مشتری به صورت دوره ای آن ها را به اتمام رسانده و دوباره خرید کند (مثل محصولات مراقبت پوستی)، چند روز مانده به زمانی که محصول خریداری شده به اتمام برسد، یک پیام یادآوری خرید برای آن ها ارسال کنید. بنابراین افراد را تشویق می کنید که همان محصول را با کمال میل دوباره از شما بخرند.

25- به مشتریان فعلی، امکان دسترسی زودهنگام به محصولات جدید خود را بدهید.

هنگامی که یک محصول جدید در آستانه ورود به بازار است، به مشتریان فعلی خود فرصتی برای خرید آن محصول، قبل از اینکه به طور عمومی رونمایی شود و در دسترس همه قرار بگیرد، ارائه کنید. پیش فروش برای کسب و کار شما خوب است و مشتریانی که برای اولین بار به محصول جدید شما دسترسی پیدا کنند، احساس ارزشمندی خواهند کرد.

بعد از مطالعه این روش‌ها اکنون زمان آن رسیده است که از خودتان بپرسید آیا باید کارهای زیادی انجام دهید تا خریداران پرتکراری برای برندتان به دست آورید؟!

باید این واقعیت را در نظر بگیرید که از نظر ارزش تراکنش، مشتریان مکرر 31% بیشتر احتمال دارد که برای میانگین ارزش سفارش خود در کسب و کار شما، هزینه بیشتری را انجام دهند. این مسئله نشان می دهد که هر تلاشی که برای جلب رضایت و جذب مشتریان دایمی سرمایه گذاری کنید، بازپرداختی عالی برای شما خواهد داشت. بنابراین دست به کار شوید و سیستمی را طراحی کنید که از طریق آن، تا حد امکان، خریداران یک باره را به مشتریان دائمی تبدیل کنید.

مترجم:عاطفه جولانی (کارشناس ارشد)

برگرفته از سایت: www.entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com