0  |  2

نوآوری، خلق ایده‌های عالی نیست!

نوآوری، خلق ایده‌های عالی نیست!

اکثر افراد ارزش ایده‌ها را فراتر از آنچه که هست برآورد می‌کنند. آنها فکر می‌کنند برای موفقیت کافی است یک ایده‌ی عالی کسب‌وکاری داشته باشند. اما مسئله، خلق ایده نیست. ایده‌ها را می توان بدون صرف هزینه در هر مکان و زمانی خلق کرد. بنابراین نیازی نیست در خلق ایده بهترین باشید،‌ چیزی که واقعا به آن نیاز دارید، تست کردن ایده‌ها است.

«تغییر ذهنیت» گام مهم این فرایند است. باید به قدر کافی از خودتان تواضع نشان دهید تا بتوانید بپذیرید که:

  • ایده‌تان می‌تواند به شدت وحشتناک باشد.
  • احتمالا مشتریان اهمیتی برای ایده‌تان قائل نباشند.
  • احتمالا مدل کسب وکارتان موثر واقع نشود.

ایده‌ها به خودی خود کارامد و کافی نیستند. بخشی که باید روی آن تمرکز کنید،‌ فرایند تست و اصلاح ایده است. فرایند تست به شما کمک می‌کند ایده‌ی خود را اصلاح کنید تا ...

  • تا زمانی که ایده بهتری شود.
  • تا زمانی که بتواند نظر مشتریان را جلب کند
  • تا زمانی که مدل کسب و کار مناسب را پیدا کنید.

این هدف حرفه‌ی کارآفرینی و نوآوری است و با معنای سنتی مدیریت متفاوت است.

  « سازمان‌های امروزی، باید بتوانند علاوه بر «حفظ کسب‌وکار موجود»، «کسب و کار جدیدی» راه‌اندازی کنند.»  

اکثر رهبران می‌دانند چگونه کسب و کار فعلی خود را مدیریت کنند. ولی در راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید، توانایی خوبی ندارند. سازمان‌های مدرن و امروزی، باید بتوانند علاوه بر «حفظ کسب‌وکار موجود»، «کسب و کار جدیدی» را ارایه کنند.

این دو جنبه را کاوش (Explore) و بهره‌برداری (Exploit) می‌نامیم. در واقع از کسب و کار موجود خود بهره‌برداری و در عین حال فرصت‌های کسب و کار جدید را کاوش می‌کنید. باید بتوانید کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده و به سرعت از آن کسب درآمد کنید.  همچنین باید با اختراع و نوآوری، خودتان را رو به جلو پیش ببرید. در جهان پویا و پر رقابت کنونی انجام یکی از این کارها بدون دیگری و به تنهایی کافی نیست و شما برای موفقیت در دنیای کسب‌وکارهای امروز به هر دوی آنها نیاز دارید.

نویسنده: Nicholas Himowicz

مترجم: طاهره منیری‌ شریف (کارشناس ارشد MBA)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com