0  |  5

ايده‌ كسب و كار خود را چگونه بيابيم؟

ايده‌ كسب و كار خود را چگونه بيابيم؟

برای شروع یك كسب‌و‌كار ابتدا باید مفهوم «برنده شدن» را بدانید. برای اینكه موفق شوید باید به ایده‌های زیادی فكر كنید و با استفاده از راه‌های مختلف، ایده‌های جدیدی در ذهن خود ایجاد کنید.

هشت تكنیك زیر در یافتن یك اید‌ه‌ی خلاقانه‌ به شما كمك می‌كنند:

1 .از خودتان بپرسید گام بعدی چیست؟

معمولا ایده‌های موفق كسب و كار در رتبه‌های بالا قرار دارند. به روندها و تكنولوژی‌های برتر فكر كرده و ببینید كه چطور می‌توانید خودتان را به آن سطح برسانید. مثلا به نوآوری‌های مربوط به سیستم‌های خانگی مثل تلویزیون‌های جدید شركت اپل فكر كنید و بررسی كنید كه آنها از چه روش‌های جدیدی برای سرگرم كردن شما در منزلتان استفاده كرده‌اند؟

2 .برای رفع نگرانی‌های خود، كاری انجام دهید.

وقتی یكی از دانشجویان به خاطر هزینه‌ی بالای كتاب‌های درسی قادر به خرید آنها نبود، تصمیم گرفت یك سایت ایجاد كرده و در آنجا كتاب‌های درسی را با تخفیف 60 درصد اجاره دهد.

فقط باید دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را شناسایی كرده و ببینید چه چیزهایی در زندگی باعث سرخوردگی و ناراحتی شما شده‌اند، و سپس برای رفع آنها یك ایده‌ طرح كرده و كسب و كار خود را بر اساس آن ایده راه‌اندازی نمایید.

3 .شكاف‌ها را پیدا كرده و سعی كنید آنها را پر كنید.

قرار نیست با ایده‌ی كسب و كار خود چیزی را كه وجود دارد دوباره اختراع كنید. در این صورت دوباره‌كاری می‌شود. در عوض اطراف خود نگاه كرده و ببینید كه در یك صنعت چه كمبودها و شكاف‌هایی وجود دارد و سپس سعی كنید این كمبودها را برطرف كرده و شكاف‌ها را پر كنید.

4 .مهارت‌های خود را در یك حوزه‌ی كاملا جدید به كار ببرید.

مهارت‌های خود را در نظر گرفته و ببینید كه چطور می‌توانید از این توانایی‌های خود در یك عرصه‌ی جدید به طور مفید استفاده كنید.

ایده کسب و کار خود را چگونه بیابیم؟

5 .دسته‌ای را انتخاب كنید كه از نوآوری‌های اخیر در آن استفاده نشده است.

وقتی می‌خواهید ایده‌ای طرح كنید، بازارهایی را شناسایی نمایید كه فاقد بسیاری از نوآوری‌های اخیر می‌باشند. مثلا شركت‌ها نیاز دارند اطلاعات بیشتری را در مورد یك دارو اعلام كنند. به همین منظور می‌توانید از یك برچسب اضافی برای درج جزئیات استفاده كنید.

6 .نسخه‌ی ارزان‌تری از محصولات موجود را تولید كنید.

برخی شركت‌ها معمولا در آغاز كار خود محصولات موجود را با قیمت‌ كمتر به مشتریان عرضه می‌كنند.

7 .با خریداران صحبت كنید.

برای اینكه ایده‌ی شما نیاز مردم را برطرف كند،‌ بهترین راه این است كه با خریداران صحبت كنید. مثلا اگر به تجارت الكترونیك علاقه دارید یك نظرسنجی آنلاین به مشتریان بالقوه ارسال كرده و از علایق و نیازهای آنها مطلع گردید.

8 .چند محصول را با هم تركیب كنید.

گاهی با تركیب چند محصول و تولید یك محصول جدید ممكن است ایده‌های جدیدی به ذهنتان برسد. یادتان باشد كه ممكن است بعضی از این ایده‌ها وحشتناك باشند، ولی گاهی هم از میان آنها یك ایده‌ی عالی بیرون می‌آید.

برگرفته از سایت entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com