0  |  1

خلاقیت معلم بلژیکی: به جای پوکمون کتاب شکار کنید

خلاقیت معلم بلژیکی: به جای پوکمون کتاب شکار کنید

این فرد که در مدارس ابتدایی هم تدریس می کند یک بازی آنلاین ابداع کرده تا افراد به جای تلاش برای شکار هیولاهای کارتونی برای یافتن کتاب تلاش کنند، امری که اشتیاق برای مطالعه را هم افزایش می دهد.
وی با ایجاد این بازی توانسته در عرض چند هفته ده ها هزار کاربر علاقمند را جذب نماید.
در حالی که برای اجرای بازی پوکمون گو از جی پی اس گوشی و دوربین استفاده می شود و از این طریق پوکمون ها در سطح شهرها شکار می شوند، Aveline Gregoire برای اجرای این بازی از یک گروه فیس بوکی به نام شکارچیان کتاب یا Chasseurs de livres استفاده کرده است.
کاربران این بازی عکس ها و نکاتی در مورد کتابی که در نقطه ای از شهر پنهان کرده اند در این گروه ارسال می کنند و دیگران باید کتاب های یاد شده را بیابند. بعد از اینکه فردی کتاب مخفی شده را یافت و آن را تا انتها خواند، کتاب یاد شده را به بازی برمی گرداند تا سایرین آن را یافته و مطالعه کنند.
طراح این بازی گفته است: وقتی داشتم کتابخانه ام را مرتب می کردم متوجه شدم که جای کافی برای نگهداری همه کتابهایم ندارم و با توجه به اینکه با فرزندان خودم پوکمون گو بازی کرده بودم ایده رها کردن کتاب در محیط طبیعی به ذهنم رسید.
با گذشت چند هفته از اجرای این ایده تا به حال ۴۰ هزار نفر به گروه فیس بوکی حامی این بازی پیوسته اند.
کتبی که از این طریق در دسترس علاقمندان قرار می گیرد بسیار متنوع هستند و از کتب داستانی و علمی – تخیلی تا کتب جدی تر را در برمی گیرند. Aveline Gregoire قصد دارد در آینده یک برنامه تلفن همراه هم برای این بازی طراحی و در دسترس علاقمندان قرار دهد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com