0  |  1

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسل سومی می‌شود

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسل سومی می‌شود

به گزارش خبرنگار سرویس علمی و آموزشی خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، غلامرضا اصغري در آيين استقبال از دانشجويان جدیدالورود با بيان اينکه بيشترين رتبه‌هاي المپيادهاي علمي، فرهنگي و ورزشي متعلق به دانشگاه علوم پزشکي اصفهان است، اظهار کرد: بعد از دانشگاه تهران اولين رتبه در دانشگاه‌های علوم پزشکي کشور را داریم. اين رتبه و مقام حاصل تلاش و کوشش دانشجويان ورودي سال‌هاي قبلي است و دانشجويان جدیدالورود نیز می‌توانند توان تازه‌ای به دانشگاه دهند.

وي با اشاره به شروع همزمان سال تحصيلي با روز عرفه و هفته دفاع مقدس اظهار اميدواري کرد: شروع تلاش دانشجويان همراه با معنويت، اخلاق و توفيق باشد. نظام جمهوري اسلامي ايران برآمده از تلاش و خون شهدا است و به عنوان نظام موفق در جهان و منطقه موفقيت خود را مديون تلاش ايثارگران و شهداست.

رييس دانشگاه علوم پزشکي اصفهان با بيان اينکه بر اساس آمار اسکوپوس ايران از نظر ميزان توليدات علمي رتبه اول و از نظر مرجعیت علمی رتبه دوم را در خاورميانه دارد، تصريح کرد: در طول 40 سال گذشته تا کنون روند توليدات علمي افزايش داشته است و در سايت‌ها و بانک‌های اطلاعاتی جهاني، ايران بيش از 213 هزار رکورد علمي دارد که حاصل تلاش دانشجويان و دانشگاهيان است.

اصغري با بيان اينکه رتبه ايران در تمام علوم در جهان 17 است، اضافه کرد: ايران از نظر مرجعيت علمي در دنيا رتبه 24 دارد. 75 رشته تحصيلي مقطع دکتري علوم پزشکي در کشور تدریس می‌شود و تعداد متخصصان رو به توسعه است، همچنين روند تغييرات در تحصيلات تکميلي حوزه تخصصي رو به رشد است.

وي اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکي علاوه بر اداره دانشکده‌ها، مسئول سلامت استان است و مسئوليت بیمارستان‌ها، درمانگاه‌های دولتي و خانه‌های بهداشت را دارد، همچنين دانشگاه علوم پزشکي اصفهان دانشگاه سرآمدي است که متولي دانشگاه‌های علوم پزشکي يزد، کاشان و شهرکرد است.

رييس دانشگاه علوم پزشکي اصفهان با اشاره به حضور فعال دانشگاه در حوزه بهداشت در 22 شهر، 38 شهرستان و 2470 روستا تصریح کرد: علوم پزشکي اصفهان 35 بيمارستان در استان اصفهان را اداره می‌کند. اين بیمارستان‌ها به عنوان فيلد آموزشي در اختيار دانشجويان پزشکي همچون دانشجويان دانشگاه‌های آزاد قرار می‌گیرد.

اصغري با بيان اينکه دانشگاه علوم پزشکي اصفهان 11 دانشکده دارد، افزود: دانشگاه علوم پزشکي با دارا بودن 22 شبکه بهداشتي درماني در شهرستان‌هاي استان، 176 مرکز بهداشتي درماني شهري، 78 مرکز بهداشتي درماني روستايي، 193 پايگاه بهداشتي و بيش از 520 خانه بهداشت در همه روستاها و شهرهاي استان حضور فعال دارد.

وي با اشاره به فعال بودن 42 مرکز تحقيقات در دانشگاه علوم پزشکي اصفهان خاطرنشان کرد: مرکز تحقيقات قلب و عروق از مهم‌ترین مراکز تحقيقات دانشگاه است و تنها مرکزی است که با سازمان بهداشت جهاني همکاري می‌کند.

رييس دانشگاه علوم پزشکي اصفهان گفت: دانشگاه حدود 9 هزار دانشجو دارد که از اين ميان بيش از 50 درصد اين آمار را دانشجويان دکتري، ارشد و تخصصی تشکيل می‌دهند. دانشگاه شاخصه خوبي از نظر ميزان توزيع هیئت‌علمی دارد و در دانشگاه 717 عضو هیئت‌علمی مشغول به کار هستند.

اصغري با بيان اينکه بيش از 22 هزار کارمند در دانشگاه مشغول به کار هستند، ادامه داد: از اين تعداد دو هزار نفر در محيط دانشکده‌ها و بيش از 20 هزار نفر در محيط بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتي درماني و خانه‌های بهداشت فعاليت می‌کنند. بيش از 13 هزار خانم و 9 هزار آقا در مجموعه علوم پزشکي مشغول به کار هستند.

وي با اشاره به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های نسل سوم که کارآفرين هستند، تاکيد کرد: برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکي اصفهان بر اين است تا در سطح دانشگاه‌های نسل سوم قرار گيرد. نوآوري و تسهيل کارآفريني ماموريت اصلي دانشگاه‌های نسل سوم است. خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکي فارغ‌التحصیلان دانشگاه را به کار می‌گیرد و وارد بازار کار می‌کند از اين رو دانشجويان می‌توانند با نوآوري به دانشگاه کمک کنند. دانشگاه هم شرايطي را فراهم می‌کند تا نسل جديد موتور حرکت علمي و پژوهشي دانشگاه باشند.

همچنین علی امینی نماينده نهاد رهبري دانشگاه علوم پزشکي اصفهان با بيان اينکه مهمترين نعمت سلامت است، اظهار کرد: دانشجويان و کارکنان علوم پزشکي براي تأمین سلامت مردم در عرصه‌های مختلف فعاليت می‌کنند تا مردم زندگي خوبي داشته باشند و بتوانند براي عبادت وقت بگذارند.

وی با اشاره به همزمان شدن روز اول سال تحصيلي با روز عرفه افزود: روز عرفه روز خودشناسي، عرفان و مجاهدت است. اين همزماني تصادفي نيست و لطف الهي است.

نماينده نهاد رهبري دانشگاه علوم پزشکي اصفهان با بيان اينکه محيط دانشگاه محيط شادابي، نوگرايي، باليدن شخصيت و جوشيدن استعدادهاست، خاطرنشان کرد: محيط دانشگاه محيطي است که علاوه بر صفا و خلوص نمودار حساسيت است، به اين معنا که دانشجو بايد آگاه از اخبار و اتفاقات پيرامون باشد و در مورد مسايل کشوري بتواند اظهار نظر کند.

امینی با بيان اينکه بهترين آغاز براي حرکت علمي ياد خدا است، خاطرنشان کرد: دانشگاه فضاهاي خوبي براي معنويت دارد. همچنين به همت رياست دانشگاه براي ازدواج دانشجويي وام در نظر گرفته شده و از سوي نهاد رهبري دانشگاه براي اين دانشجويان مسافرت مشهد تدارک ديده شده است، همچنين سعی شده تا دانشجويان در مسايل و فعالیت‌های سياسي فعال باشند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com