0  |  0

احداث ۹ مرکز کارآفرینی در کرمانشاه

احداث ۹ مرکز کارآفرینی در کرمانشاه

مدیر توسعه کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: ۹ مرکز کارآفرینی در راستای توسعه اشتغال، خلاقیت و نوآوری در استان دایر شده ‌است.
«امین کبودی» یکی از برنامه‌های مهم حوزه کارآفرینی در استان را برگزاری آموزش دوره‌های کارآفرینی برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ و ۱۶ تا ۱۸ سال دانست و افزود: در هر دوره ۲کلاس کارآفرینی ویژه دختران و ۲ کلاس برای پسران برگزار می شود و ظرفیت هرکلاس ۲۵ نفر است.
وی طریقه شرکت در کلاس‌های کارآفرینی برای نوجوانان را از طریق فراخوان و اطلاع رسانی در مدارس فنی حرفه‌ای وآموزش و پرورش اعلام کرد اظهارداشت: هم اکنون این دوره ها در شهر کرمانشاه دایر است و در صورت تامین شرایط در دیگر شهرستان ها نیز برگزار می شود.
او در ادامه گفت: همچنان مراکز مشاوره کارآفرینی برای همه رده‌های سنی دایر است و ۹ مرکز مشاوره کارآفرینی در استان کرمانشاه وجود دارد که فعلا ۶ مرکز آن فعال است.
راه اندازی کافه کارآفرینی اقدام جدید برای توسعه اشتغال و کار دراستان است
این مقام مسوول؛ راه اندازی کافه کارآفرینی را یکی دیگر از طرح‌های مهم برای توسعه و ترویج کارآفرینی دراستان نام برد افزود: طرح کافه کارآفرینی سال ۹۸ درشهرک زیباشهر اجرایی شد که مسوولان، اعضای هیات علمیه دانشگاه‌ها، کارآفرینان موفق، دانشجویان و متقاضیان راه اندازی کارآفرینی ضلع زیست بوم آن را تشکیل می دهند.
کبودی تشریح کرد: دراین طرح مسوولان، اعضای هیات علمی دانشگاه و کارآفرینان موفق به کافه دعوت می شوند و در یک نشست صمیمی و غیر رسمی با دانشجویان و متقاضیان کارآفرینی دور یک میز می نشینند و طرح ها را به بررسی و بحث می گذارند و هریک راهنمایی، پیشنهاد کمک خود را برای پیشبرد کار ارایه و موانع را از سرراه برمی دارند.
او راه اندازی کافه کارآفرینی را یک طرح موفق برای ترویج و توسعه کارآفرینی ارزیابی کرد که فارغ از محیط رسمی ادارات و در یک فضای صمیمی بین افراد ذی ربط برای تبادل نظر تشکیل می شود.
راه اندازی شرکت های شتاب دهنده، برای جهش تولید حیاتی است
او در بخش دیگر از سخنان خود بااشاره به شعار سال «جهش تولید» گفت: کارآفرینی معمولا در مدت سه تا پنج سال جواب می دهد به همین خاطر کارآفرینان تازه تاسیس و نو پا به حمایت ها و پشتیبانی مبرم مالی نیاز دارند، و یکی از مهم ترین راه ها برای کسب حمایت مالی و علمی؛ راه اندازی شرکت شتاب دهنده است که شبیه هلدینگ ها عمل می کنند؛ یعنی از شرکت های تازه تاسیس و نوپا حمایت مالی، علمی و بویژه فضای کسب و کار می کنند و در تقویت بینه مالی و علمی آنان بسیار تاثیرگذار است
او توضیح داد: شرکت های شتاب دهنده روی شرکت های تازه تاسیس و نو پا سرمایه گذاری می کنند و با کمک اساتید دانشگاه و مسوولان به کارآفرینان نو پا مشاوره ارایه می دهند و کارآفرینان نوپا با مشکل های مالی، علمی و محیط کار مواجهه نمی شوند و فقط شروع به کار می کنند.
وی با اشاره به محدودیت های مالی دولت افزود: تاکنون درخواست مجوز راه اندازی ۲ شرکت شتابنده در استان داده شده و مجوز راه اندازی یک شرکت شتابنده نیز با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه فعالیت در حوزه سلامت و بهداشت با توجه به نیاز روز جامعه و حمایت از کارآفرینان در این بخش داده شده است.
مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: شتابدهنده یک سازمان منسجم و مشخصی است که در آن افراد و تیم‌های دارای طرح نوآورانه و فناورانه را انتخاب کرده و در یک دوره چند ماهه به آن‌ها خدماتی از قبیل فضای کاری تجهیز شده، آموزش، مشاوره، مربی‌گری، سرمایه اولیه و ارتباط با شبکه سرمایه‌گذاران ارایه می‌شود.
کبودی اظهار داشت: هر تیمی که موفق به اتمام دوره شتابدهی شود، تبدیل به شرکتی نوپا می‌شود که شتابدهنده به ازای خدمات ارایه شده، درصدی از سهام آن شرکت نوپا را از آن خود می‌کند. بر این اساس شتابدهنده‌ها حلقه واسط بین کسب و کارهای نوپا و سرمایه‌گذاران جسور هستند.
پنج کارآفرین برتراستان به جشنواره ملی راه یافتند
مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین از ساماندهی و شناسایی سمن های فعال در حوزه های کارآفرینی استان خبرداد و گفت: سال گذشته ۹ کارآفرین برتر در استان درسه حوزه؛ صنعت، خدمات و کشاورزی انتخاب شدند که پنج نفر از آنها برای شرکت در جشنواره ملی کارآفرینی معرفی شدند.
کبودی در ادامه رییس کانون کارآفرینان کشور را آقای سنجابی کارآفرین موفق استان اعلام کرد گفت: انتخاب رییس کانون کارافرینان کشور هرچهارسال یکبار برگزار می شود و در استان نیز ریاست کانون کارآفرینان را استاندار برعهد دارد.
بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان ۳۹۴ هزار نفر و آمار افراد جویای کار نیز ۱۳۲ هزار نفر است که نیمی از افراد جویای کار دانش آموخته دانشگاهی هستند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۹۹۵ روستا است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com