0  |  0

طرح کارآفرینی و اشتغال خانوار در کرمان اجرا شود

طرح کارآفرینی و اشتغال خانوار در کرمان اجرا شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های این استان گفت: امسال به صورت آزمایشی طرح کارآفرینی و اشتغال خانواده‌ها با وجود دیدگاه مثبت استاندار در کرمان اجرا شود.
محمدرضا پور ابراهیمی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان به صورت ویدئوکنفرانس با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: اجرای این طرح در خانواده‌ها با وجود مشکلات معیشتی می‌تواند زمینه رفع چالش‌های زندگی مردم را فراهم آورد لذا باید در این خصوص تمرکز شود.
وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی امسال اعتبارات بسیار خوبی برای کارآفرینی و اشتغال در نظر گرفته لذا از این طرح حمایت می‌شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم در پایان سال با اجرای این طرح در بحث اشتغال زنان سرپرست خانوار در استان کرمان اتفاقات خوبی رقم بخورد و به هر میزان معاونت ریاست جمهوری در این زمینه اعتبار اختصاص دهد ما نیز در استان به همان میزان بودجه به این حوزه تخصیص می دهیم.
پورابراهیمی افزود: با توجه به اینکه استان کرمان رتبه چهارم شاخص های فناوری را کسب کرده لذا این استان ظرفیت های خوبی در این راستا دارد که می توان در اجرای طرح پایلوت اشتغال و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار از این ظرفیت نیز استفاده کرد.
حمایت استاندار و افزایش آمار زنان تحصیل کرده کرمان بیش از متوسط کشور
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: آمار زنان تحصیل کرده این استان بیش از سایر استان ها است و حمایت استانداران و مدیران از حوزه زنان موجب شده که در حوزه های مختلف رتبه های خوبی در کشور کسب کنیم.
فاطمه السادات حسینی افزود: سند وضعیت زنان و خانواده استان کرمان در شورای برنامه ریزی مصوب شده و ۵۰ طرح در استان اجرا کردیم که نزدیک به پنج میلیارد تومان برای اجرای این طرح ها اعتبار تخصیص یافت.
وی عنوان کرد: یکی از طرح های بسیار مهم جهش حرکت است که در سال گذشته (جهش تولید) کلید خورد و هدف ما تجمیع ظرفیت های دولتی و خصوصی و پرهیز از موازی کاری بود که به منظور ساماندهی و اشتغال خانواده های روستائی، دنبال می شود.
حسینی با اشاره به استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و اقدامات چشمگیر این حوزه تصریح کرد: طرح کمند با محوریت دانشگاه شهید باهنر، طرح یاری گران زندگی، اعطای تسهیلات به زنان کارآفرین روستایی، طرح جهش حرکت، تعامل و همکاری با بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از زنان کارآفرین روستایی از جمله طرح های در حال اجرا یا در دستور کار استان کرمان است.
وی افزود: برنامه هایی در راستای ارتقای جایگاه زنان طرح ها و برنامه هایی با محورهای فرهنگی، اقتصادی، سلامت و ورزش و اجتماعی بانوان استان کرمان داریم و برای هر سال براساس چالش ها و آسیب ها طرح های جدیدی را تدوین و طرح های گذشته به روزرسانی می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: irna
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com