0  |  2

کارآفرینی هنری: جوانب مثبت و منفی راه اندازی کسب و کار «عکاسی»

کارآفرینی هنری: جوانب مثبت و منفی راه اندازی کسب و کار «عکاسی»

اگر به فکر راه اندازی کسب و کار عکاسی هستید، احتمالاً سوالات زیادی در این مورد دارید.

  • آیا این کار ارزشش را دارد؟
  • جوانب مثبت و منفی آن چیست؟
  • چقدر می توانید درآمد کسب کنید؟
  • به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟
  • آیا شما باید در نوع خاصی از عکاسی تخصص داشته باشید؟
  • چگونه می توانید مشتری بگیرید؟

موارد زیادی برای بررسی وجود دارد که باید به آنها بپردازید.

اگر هنوز عاشق حرفه عکاسی هستید و می خواهید آن را به عنوان یک شغل انتخاب کنید، می توانید بخاطر علاقه زیادی که به این حرفه دارید، آن را شروع کنید و زندگی خوبی برای خود داشته باشید. همانطور که والت دیزنی گفت: «اگر اراده پیگیری رویاهای مان را داشته باشیم، همه آنها می توانند محقق شوند.»

در این مطلب می خواهیم به بیان جوانب مثبت و منفی شروع کسب و کار عکاسی بپردازیم:

«هنر» و «کسب و کار» دو چیز کاملاً متفاوت هستند.

بنابراین، قبل از اینکه ذوق هنری خود را به یک منبع درآمد تبدیل کنید، وقت بگذارید، چند لحظه روی آن تامل کنید و نکات مثبت و منفی شروع کسب و کار هنری خود از جمله عکاسی را در نظر بگیرید.

جوانب مثبت راه اندازی کسب و کار عکاسی:

۱. از حرفه هنری عکاسی کسب درآمد کنید:

فیلسوف چینی باستان کنفوسیوس گفت: «شغلی را که دوست دارید انتخاب کنید. در این صورت هرگز در زندگی خود مجبور نیستید حتی یک روز کار کنید». اگر تصمیم دارید کسب و کار عکاسی راه اندازی کنید، این فرصت را خواهید داشت که وقت زیادی را برای انجام کاری که دوست دارید یعنی «عکس گرفتن» صرف کنید.

بیشتر بخوانید: کارآفرینی هنری، غیرممکن‌ها را برایم ممکن کرد!

۲. هدف خود را در کسب و کار عکاسی پیدا کنید:

عکاسانی استخدام می شوند تا لحظات خاص را برای همیشه ثبت و حفظ کنند.  موضوع طبیعت باشد، تصاویر خانوادگی، عروسی یا موارد دیگر، عکاسان معانی زیادی را می توانند در کار خود پیدا کنند.

۳. با افراد جدید آشنا شوید:

می توانید افراد زیادی را در مجالس، عروسی ها، استودیوی عکاسی یا حتی هنگام عکاسی در طبیعت یا حیات وحش ملاقات کنید، عکاسی می تواند فرصتی عالی برای آشنایی با افراد خاص و خلاق باشد.

۴. انعطاف پذیری بیشتری را در شغل تان تجربه کنید:

راه اندازی کسب و کارهای هنری نظیر عکاسی می تواند انعطاف پذیری زیادی برای شما و خانواده تان ایجاد کند. بر خلاف ساعت کاری معمول مارمندان، در کسب و کارهای چون عکاسی شما کنترل کامل برنامه زمانی خود را در اختیار دارید. این امر اولویت بندی مراقبت از کودک، تعطیلات و سپری کردن زمان در کنار کسانی که دوست شان دارید را آسان تر می کند.

۵. فرصت های بیشتری برای سفر داشته باشید:

آیا عاشق سفر و تجربه مکان های جدید هستید؟ بسیاری از عکاسان سفر را به بخشی منظم از کار خود تبدیل می کنند. به راحتی می توانید مکانی را که در آن مایل به ملاقات مشتریان هستید، رزرو کنید.

  «اگر اراده پیگیری رویاهای مان را داشته باشیم، همه آنها می توانند محقق شوند»  

جوانب منفی راه اندازی کسب وکار عکاسی:

۱. هزینه های گران قیمت تجهیزات:

بسته به اینکه چقدر لوازم از قبل دارید، خرید هر آنچه برای راه اندازی کسب و کار عکاسی نیاز دارید بسیار گران است.

۲. مشتریان دمدمی مزاج و خارج از حوصله

برخی از مشتریان ممکن است سخت گیر یا خسته کننده باشند. همچنین، برخی از  مراسم می توانند استرس زا بوده و بدترین حالت را در افراد ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید عکاس جشن عروسی ها باشید، ممکن است گاهی اوقات با «عروس و داماد» پرتوقعی روبرو شوید.

۳. ساعات غیر از ساعات معمول کار

برای بسیاری از عکاسان اتفاق می افتد که در خارج از ساعات کاری معمول مثلا در عصرها و آخر هفته ها کار کنند. این امر می تواند گذراندن وقت با دوستان و خانواده شما که در طول هفته کار می کنند یا به مدرسه می روند را به چالش بکشد.

۴. درآمد متغیر و ناپایدار:

مانند هر کسب و کار کوچک، درآمد عکاسی هم همیشه ثابت نیست و ایجاد فرایندهای منظم کاری و رسیدن به درآمدزایی بیشتر می تواند زمان بر باشد. هنگام شروع کسب و کارتان، احتمالاً با افزایش و افت ناگهانی درآمد کسب و کار مواجه خواهید شد.

۵. کمرنگ شدن احساسات درونی

همانطور که پیش تر گفته شد، سرگرمی و کسب و کار از بسیاری جهات متفاوت هستند. تبدیل سرگرمی به کسب وکار می تواند تفریح و آزادی عمل آن را کاهش دهد و در نهایت عکاسی برای شما به یک کار کسل کننده تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: راه‌ اندازی کسب و کار؛ از کجا باید کسب و کارم را شروع کنم؟ 

مترجم: شیدا انصاری

برگرفته از سایت www.oberlo.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com