0  |  0

ارائه ضمانت‌‌‌نامه‌‌‌ به شرکت‌های دانش‌بنیان با کارمزد کمتر

ارائه ضمانت‌‌‌نامه‌‌‌ به شرکت‌های دانش‌بنیان با کارمزد کمتر

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک صندوق نوآوری می‌توانند با ودیعه و کارمزد کمتر، از نظام بانکی کشور انواع ضمانت‌‌‌نامه‌‌‌ها را دریافت کنند. مرضیه شاوردی در اولین رویداد نوآوری‌‌‌های حوزه امنیت غذایی، در مورد جایگاه قانونی صندوق نوآوری بیان کرد: در قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور کمک به تجاری‌‌‌سازی نوآوری‌‌‌ها و اختراعات و شکوفاسازی و کاربردی‌‌‌ کردن دانش‌‌‌ فنی از طریق ارائه کمک و تسهیلات، صندوق نوآوری و شکوفایی تاسیس شد که ماموریت آن، تامین مالی اکوسیستم فناوری و نوآوری است. او خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان را شامل چهار دسته اعطای وام‌‌‌های کم‌بهره، ضمانت‌‌‌نامه، خدمات توانمندسازی و هم‌‌‌سرمایه‌گذاری اعلام کرد و افزود: خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری شامل آموزش، مشاوره، استانداردها و مجوزها، رویدادها و شبکه‌‌‌سازی، مالکیت فکری، توسعه بازار و ارائه کمک‌هزینه تحقیق و توسعه به شرکت‌های دانش‌بنیان است.
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه تسهیلات این صندوق به دو دسته تسهیلات محصول‌‌‌محور (مبتنی بر طرح) و شرکت‌‌‌محور تقسیم می‌شود، گفت: تسهیلات شرکت‌‌‌محور شامل نمونه‌‌‌سازی (قبل از تولید صنعتی)، تولید صنعتی، لیزینگ، استصناع و سرمایه در گردش داخلی و تسهیلات محصول‌‌‌محور (مبتنی بر طرح) نیز شامل سرمایه در گردش بانکی، سرمایه در گردش فوری، خرید و ساخت فضای کاری، رهن فضای کاری، اشتغال پایدار و اسناد خزانه اسلامی است. شاوردی در ادامه با اشاره به اینکه تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری برای توسعه بازار شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان با نرخ‌های ۱۰، ۱۴ و ۱۸‌درصد ارائه می‌شود، گفت: صندوق نوآوری همچنین برای تامین نیازهای فوری شرکت‌های دانش‌بنیان، سرمایه گردش فوری به آنها ارائه می‌کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com