0  |  0

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای فاوای یزد

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای فاوای یزد

شرایط و نحوه اخذ تسهیلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با محوریت طرح آموزش، توانمندسازی و هدایت شغلی نیروی انسانی در نشستی که به صورت آنلاین و به میزبانی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد و با حضور فعالان این حوزه برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست فرهاد سنجری مدیرکل دفتر همکاری‌های فرا سازمانی ارتباط با صنعت و دانشگاه سازمان فناوری اطلاعات ایران در تشریح جزئیات سهم استان یزد در برنامه توسعه اشتغال حوزه فاوا که با عنوان وام بند الف تبصره ۱۸ نیز شناخته می‌شود بیان داشت: در راستای «برنامه توسعه اشتغال کسب و کار و اشتغال پایدار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور» بودجه‌ای در حدود ۳۰ میلیارد تومان به استان یزد اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه فعالان این بخش در چهار حوزه تدوین شده در این برنامه، می‌توانند اقدام به دریافت تسهیلات کنند، ادامه داد: سهم استانی یزد در برنامه حمایت از توسعه اشتغال شرکت‌های فناور نوپا، دانش بنیان و دفاتر پیشخوان، ۶ میلیارد و یکصد میلیون تومان اعتبار است که در مجموع جهت اشتغال زایی برای ۲۷ نفر در دفاتر پیشخوان و ۳۰ نفر ایجاد اشتغال برای سایر شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

سنجری با بیان اینکه برنامه حمایت از عرضه کنندگان خدمت و یا کالا روی پلتفرم‌های برتر کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات به ۳۰ عرضه‌کننده روی این پلتفرم‌ها تعلق می‌گیرد، گفت: علاوه بر مواردی که پیش از این اشاره شد، سهم استان یزد در برنامه حمایت از آموزش، توانمندسازی و کاریابی نیروی انسانی مشتمل بر ۱۰۷ نفر است که به ازای هر آموزش منجر به اشتغال، مبلغ ۶۲ میلیون تومان تسهیلات با بهره پایین و ۱۸ میلیون تومان وام بلاعوض تعلق می‌گیرد.

وی افزود: در برش استانی برنامه توسعه اشتغال حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، این امکان در نظر گرفته شده است تا در صورت انتقال یک هزار و ۱۱۱ واحد صنفی استان یزد از مدل کسب و کارهای متداول و سنتی بر بستر آنلاین، شرایط ایجاد ۱۱۱ فرصت شغلی فراهم شود.

در پایان، حاضران در این نشست سوالات خود را جهت بهره‌مندی بهتر از تسهیلات یاد شده مطرح کرده و مقرر شد پیشنهادات خود را جهت اعمال در برنامه‌های آتی از طریق اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد ارسال و پیگیری کنند.

گفته شده است که نرخ سود کلیه تسهیلات فوق ۱۰ درصد است که دارای سه ماه مشارکت در راه اندازی، ۹ ماه تنفس و ۳۶ ماه بازپرداخت پس از تنفس است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com