0  |  4

چگونه می‌توان با تحمل عدم آسایش، به موفقیت در کسب و کار دست یافت؟

چگونه می‌توان با تحمل عدم آسایش، به موفقیت در کسب و کار دست یافت؟

اگر ازعدم آسایش می ­ترسید پس نمی­ توانید کارآفرین موفقی باشید. وقتی می­ خواهید صاحب یک کسب و کار شده و آن را رشد دهید خواه­ ناخواه با این واقعیت روبرو خواهید شد. بسیاری از کارآفرینان به اهمیت استفاده از فرصت­ ها و کنار گذاشتن راحت ­­طلبی اقرار کرده ­اند. ولی واقعا منظور از این حرف ­ها چیست؟ کارآفرینان تا چه حد می­ توانند ناراحتی ­های روانی شدید را تحمل کرده و کارهایی را که از آن می­ ترسند یا باعث پریشانی­ شان می­ شود انجام دهند؟

قدرت "عدم آسایش":

ابتدا باید درک کنید که چرا "عدم آسایش" اینقدر قدرتمند است. معمولا احساس عدم آسایش یکی از علائم مثبت در میان روش­ های کارآفرینی است. در ادامه مثال هایی در این مورد مطرح می ­کنیم:

چیزهای جدید را تجربه کنید.

اکثر مردم با تجربه ­ی چیزهای جدید راحت نیستند. فرد وقتی با چیزی آشنایی داشته باشد احساس راحتی می­ کند. ولی اگر بخواهید یک کارآفرین آگاه و باتجربه باشید باید به دنبال کارهای جدید بروید. باید از رقبای خود، شرکای بالقوه، و متغیرهایی که می­ توانند بر کار شما تاثیر بگذارند اطلاع داشته باشید. با هر تلاش جدید، یک تجربه کسب خواهید کرد. هر چه تجربیات شما متنوع­ تر باشند به همان اندازه بیشتر می­ توانید در طراحی­ محصول و کسب و کار خود مهارت پیدا کنید.

ترس را کنار بگذارید.

قبل از کارآفرین شدن یا حتی در حین آن ترس زیادی را تجربه خواهید کرد. ممکن است برخی از پشتوانه­ های مهم مالی یا حتی یک مشتری اصلی را از دست بدهید. برای اینکه بتوانید ترستان را کنار بگذارید باید مقداری عدم آسایش را تحمل کنید.

ریسک­ پذیر باشید.

راه اندازی کسب و کار، خودش ریسک محسوب می‌شود. ولی در طول مدتی که مشغول کسب و کار هستید هم با ریسک ­های کوچک­تری مواجه خواهید شد. ریسک ­پذیری، راحتی و آسایش شما را کاهش می­ دهد ولی به مرور زمان جبران خواهد شد.

با افراد جدید ملاقات کنید.

رفتن به مکان­ های جدید یا تعامل با افراد غریبه، روشی آسان برای ملاقات با افراد جدیدی است که خارج از محدوده ­ی اجتماعی فعلی شما قرار دارند.  کسانی که در آغاز راه قرار دارند، از طریق ملاقات با افراد جدید، دیدگاه­ های تازه­ای یاد می­ گیرند. با این کار، توانایی شما برای ارتباط با دیگران هم بهبود می­ یابد. این توانایی، در زمان طراحی یک محصول یا معرفی مختصر یک کسب و کار به دردتان می­ خورد.

بنابراین اگر عدم آسایش، یکی از ویژگی ­های رایج و مهم کارآفرینی است، پس چطور می­ توانید با کارآفرینی به آسایش و راحتی برسید؟

چگونه می توان با تحمل عدم آسایش، به موفقیت در کسب و کار دست یافت؟ برخی از روش­ های احتمالی برای این کار را در ادامه می خوانیم:

از قدرت عدم آسایش استفاده کنید.

ابتدا سعی کنید عدم آسایش را به عنوان یک ابزار انگیزشی یا پاداش انجام یک کار جدید در نظر بگیرید. کسانی که به دنبال هیجان هستند، در چیزهایی که باعث عدم آسایش یا نگرانی ما می­ شود به دنبال لذت می­ گردند. سعی کنید طرز فکر شما هم مانند آنها باشد، به خودتان یادآوری کنید که عدم آسایش، نشانه ­ی این است که کارتان را دارید درست انجام می­­ دهید.

استراتژی­ های مقابله­ ای کوتاه ­مدت بیابید

عدم آسایش، صرفا یک احساس ذهنی است و به وقت خودش از بین خواهد رفت. اگر این حس در شما خیلی زیاد است برای کنار گذاشتن آن، به استراتژی­ های مقابله­ ای کوتاه­ مدت نیاز دارید. مثلا از تمرینات تنفسی، کششی، تجسم مثبت یا تفکر استفاده کنید.  

با همسالان خود تعامل داشته باشید.

شما تنها کارآفرینی نیستید که با عدم آسایش دست و پنجه نرم می­ کند. با افرادی که در کنارتان هستند تعامل برقرار کنید تا بتوانید به آرامش برسید، برای آنها تعریف کنید که چطور توانستید خودتان با موفقیت عدم آسایش را به پایان برسانید. با این کار قوی ­تر خواهید شد و تمایل بیشتری برای پشت سر گذاشتن محدودیت­ های خود پیدا خواهید کرد.

افرادی پیدا کنید که شما را به چالش بکشند.

خیلی سخت است که همه­ ی کارها را به تنهایی انجام دهید، پس از روش خود دست برداشته و به دنبال افرادی باشید که شما را به چالش بکشند. مربیان، شرکا، کارمندان یا حتی دوستانی را بیابید که می­ خواهند موفقیت شما را ببینند و از اینکه به شما بگویند از راحتی و آسایش دست بردارید هیچ ترسی ندارند.

آهسته قدم بردارید.

در نهایت، سعی نکنید ناگهان از حالت منفعل خارج شده و یک شبه مثل ریسک­ پذیران ماجراجو رفتار کنید. شما قرار نیست شخصیت خود را تغییر دهید و نمی­ توانید طرز فکر خود را به طور اساسی عوض کنید. به جای این کارها، سعی کنید آهسته قدم بردارید. ابتدا در موقعیت­ های جزئی با عدم آسایش خود مقابله کنید، و سپس آرام آرام به سراغ موقعیت­ های بزرگ­تر بروید.

اگر می­ خواهید کارآفرین موفقی بشوید بهتر است به عدم آسایش عادت کنید. این کار ممکن است ساده نباشد ولی با عزم و اراده می­ توان بر این مانع غلبه کرد.

عدم آسایش صرفا یک امر ذهنی است و اگر به خاطر ریسک ­های محاسبه ­شده و تنوع بخشیدن به تجربیات خود حاضر شوید آن را بپذیرید، مطمئن باشید ضرر نخواهید کرد و در آینده از مزایای آن بهره ­مند خواهید شد.

برگرفته از سایت entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com