0  |  3

مهارت‌هایی که هر کارآفرینی به آن نیاز دارد

مهارت‌هایی که هر کارآفرینی به آن نیاز دارد

برای کسب موفقیت در کسب و کار کوچک خود، چه باید کرد؟

در اینجا 8 مهارت که در کارآفرینان موفق مشترک است را بیان می‌کنیم:

1- انعطاف‌پذیری:

توانایی تحمل اتفاقات خوب و بد در هر کسب و کاری مهم است، زیرا هرگز همه چیز دقیقا به‌صورتی‌که در طرح کسب و کارمان توصیف کردیم؛ پیش نمی‌رود. انعطاف‌پذیری کارآفرین را قادر می‌سازد تا زمانی که چشم انداز بی‌نظیری در دست دارد؛ به کارش ادامه دهد.

2- تمرکز:‌

پس از تنظیم یک چشم‌انداز بلندمدت، تمرکز بر امور کلیدی برای نزدیک شدن به هدف نهایی بسیار مهم است. در هنگام تلاش برای ایجاد یک کسب و کار، مهارت‌های بسیار مهیجی وجود دارد که البته کسب این مهارت‌ها آسان هم نیست.

3- سرمایه‌گذاری برای بلندمدت:

اغلب کارآفرینان بردبار و صبور نیستند. موفقیت شبانه‌روزی و مداوم ممکن است 7 تا 10 سال طول بکشد. بنابراین گاهی لازم است متوقف شوند و برنامه‌ریزی کنند. 

مهارت‌هایی که هر کارآفرینی به آن نیاز دارد

4- افراد را پیدا کنید و مدیریت کنید:

کارآفرین تنها زمانی می‌تواند یک شرکت مقیاس‌پذیر ایجاد کند که بیاموزد چگونه از توانمندی‌های کارکنان، فروشندگان و سایر منابع بهره‌برداری کند. کارآفرینان باید بیاموزند برای دیدار با افراد مناسب چگونه شبکه‌سازی کنند. کارآفرینان درتلاشند تا بازخورد صادقانه و به‌موقع‌‌ای از همه این منابع دریافت کنند.

5- فروش:

هر کارآفرین یک مسئول فروش است. کارآفرینان ایده‌ها، محصولات یا خدمات‌شان را برای مشتریان، سرمایه‌گذاران یا کارمندان‌، در معرض فروش می‌گذارند. کارآفرینان می‌دانند مردم چه زمانی را به خرید اختصاص می‌دهند و دقیقا در همین زمان اقدام می‌کنند و در عین حال می‌دانند که چگونه بین وظیفه‌ی فروش و دیگر وظایف‌شان، تعادل ایجاد کنند.

6- یادگیری:

کارآفرینان موفق می‌دانند که همه چیز را نمی‌دانند و بازار همواره در حال تغییر است. آنها خود را نسبت به روند صنعت، تکنولوژی و سیستم‌های جدید به‌روز می‌کنند.

7- برنامه‌ریزی:‌

اجازه دهید زمانی را در جهت مرور گذشته و برنامه‌ریزی برای آینده داشته باشید. همیشه کار زیاد و صرفا متمرکز منجر به فرسودگی جسمی و احساسی می‌شود.

8- اعتماد به نفس:‌

در نهایت، کارآفرینان باید به‌اندازه کافی با تجربه باشند تا بتوانند مستقل بوده و اعتماد به‌نفس داشته باشند.

مارال مختارزاده (کارشناس ارشد کارآفرینی)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com