0  |  1

چگونه کسب و کارهای نوپا اعتماد مشتریان را جلب می کنند؟ (1)

چگونه کسب و کارهای نوپا اعتماد مشتریان را جلب می کنند؟ (1)

راه اندازی یک شرکت جدید می تواند اعصاب خردکن باشد. حتی با داشتن یک ایده قوی، بودجه کافی و یک طرح کسب و کار جامع، کارآفرینان همچنان باید در شرایط ابهام ایده خود را دنبال کنند و در برابر چالش های احتمالی پابرجا بمانند.

خوشبختانه، روش های موثری وجود دارد که باعث می شود افراد پیگیر، احساس مدیریت بیشتری داشته و ایده های بزرگشان را تحقق بخشند.

مربیان «فوربس» برای کمک به کارآفرینان مشتاق و تازه کار در رسیدن به اهداف کارآفرینانه شان، بهترین توصیه های خود را در این زمینه به اشتراک گذاشته اند. آنها به شما می گویند برای جلب اعتماد مشتری فرضی که احتمالا از اعتماد به یک شرکت جدید و تازه کار مضطرب است، باید چه کار کنید:

1.اولویت ها و اهداف را برای دوره های 90 روزه تنظیم کنید:

من به عنوان مربی به کارآفرینان تازه کار می گویم:

ابتدا طی یک فرایند همکاری با مشتریان برای تعیین اولویت‌ها و اهداف، کارتان را با تنظیم دوره‌های 90 روزه شروع کنید. سپس یک برنامه اقدام برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان ایجاد کنید. خودتان را پاسخگو و مسوول بدانید و با از میان برداشتن چالش ها و مشکلات احتمالی از مشتریان حمایت کنید. در نهایت همه تلاش تان را برای جلب اعتماد مشتریان انجام دهید.

علاوه بر این، وقتی مشتریان به هر یک از اهداف و خواست های خود رسیدند جشن بگیرید و کمک کنید اهدافشان را به بخش های کوچک تقسیم کنند تا دستیابی به آنها آسان تر و سریع تر شود.

2.چرا طرح کسب و کارتان را باور دارید؟

من به عنوان مربی کسب و کار سوالات زیر را از کارآفرینان می پرسم:

چرا به طرح کسب و کار خود باور و اعتقاد دارید؟ چه چیزی باعث تمایز شما از سایر رقبای تان شده است؟ در حال حاضر به چه چیزی رسیده اید که به آن افتخار می کنید؟ در عرض دو سال، به چه چیزی می خواهید دست یابید که به آن افتخار کنید؟ چه کسی می تواند در پیگیری و اجرای طرح کسب و کارتان، شما را پشتیبانی کند؟

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع برای نوشتن طرح کسب و کار (بیزینس پلن) به زبان ساده

3.«چرا»ی بزرگ تر شما چیست؟

معمولا افراد وقتی تمایل به شروع کار دارند که احساس کنند می توانند کاری را بهتر از دیگران انجام دهند. کارآفرینانی که کسب و کاری نوپا را راه اندازی می کنند باید درک عمیقی از بزرگترین دلیلی که آنها را به سوی کارآفرینی سوق داده است، داشته باشند. چراکه انگیزه به سرعت محو می شود، مگر اینکه دلیل بهتری غیر از کسب درآمد یا استقلال برای راه اندازی کسب و کارتان وجود داشته باشد.

یافتن «چرا»ی بزرگتر در پشت اندیشه راه اندازی کسب و کار باعث هیجان و انگیزه مضاعف کارآفرینان در انجام کارها می شود. در حالی که بی توجهی مشتریان به کسب و کار آنها می تواند انگیزه کارآفرینان نوپا را به خطر بیاندازد.

چگونه کسب و کارهای نوپا باید اعتماد مشتریان را جلب کنند؟4.مضطرب بودن کارآفرینان امری عادی است

به عنوان مربی دوست دارم به کارآفرینان تازه کار بگویم که اضطرابشان خیلی طبیعی است و هیچ مشکل لاینحلی وجود ندارد. احتمالا فکر کردن به کاستی ها، ناکارآمدی های گذشته، تحمل ابهام و مواجهه با چالش های بی شمار در مسیر پیش رو آنها را خسته و عصبی می کند. من می پرسم: «آیا این همه ی واقعیت است یا حقایق دیگری هم وجود دارد؟ باید به داشته هایمان عمیق تر و دقیق تر نگاه کنیم داشته های اولیه تان را مرور کنید: بودجه، طرح کسب و کار، مهارت ها و تخصص های تان و تلاش بی وقفه برای پیگیری کارها».  

به عنوان مربی فقط باید این موضوع را به آنها یادآوری کنم.

5.روی احساسات مشتریان ایده آل تان تمرکز کنید:

بسیاری از مربیان، کارآفرینان را تشویق می کنند که «چرا»ی خود را پیدا کنند و به خاطر بسپارند. این توصیه خوبی است و من همچنین از آنها می خواهم که رفتار و احساس مشتری شان را وقتی ارزشی را در قالب محصول یا خدمت از کسب و کار آنها دریافت می کند با دقت بررسی کنند. چه احساسی در مشتری ایجاد شده است؟

آن احساس را به خاطر بسپارید و به سمت آن سوق یابید. وقتی مانعی را از سر راه مشتری برداشتید و حس رضایت و خرسندی را در او مشاهده کردید، از قدرت و انرژی آن احساس مثبت برای ادامه کار استفاده کنید.

مترجم: اکرم دیانی

برگرفته از سایت forbes.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com