0  |  7

برای پیشرفت و ارتقاء شغلی؛ این 7 عادت را ترک کنید

برای پیشرفت و ارتقاء شغلی؛ این 7 عادت را ترک کنید

شايد گاهي برايتان پيش آمده باشد كه روز تعطيل، از روي عادت خواستيد به سر كار برويد.

وقتي كاري را از روي عادت انجام مي‌دهيد، بخش تصميم‌گيري مغز شما تقريبا به حالت خواب فرو مي‌رود،‌ زيرا بدن شما عملي را كه هميشه از روي عادت انجام مي‌شده است انجام مي‌دهد. عادت‌ها هميشه با هدف ايجاد نمي‌شوند و بسياري از عادت‌هاي ما مفيد نيستند. اين امر به ويژه در مسائل شغلي صادق است، زيرا برخي عادت‌هاي غلط شانس موفقيت و پيشرفت را از ما مي‌گيرند.

در اينجا 7 عادتي را كه براي شغل شما مضر هستند بيان مي‌كنيم:

1 . به تعويق انداختن كارها

وقتي هميشه در دقيقه‌ي نود و با عجله دنبال انجام كارها هستيد، همكاران و رئيس خود را نيز تحت‌فشار قرار مي‌دهيد. اگر به اين عادت خود ادامه دهيد، آنها نيز موقع ارتقا‌ي شغلي از شما حمايت نخواهند كرد.

براي ترك اين عادت، مهلت انجام كارها را شخصا يك يا دو روز كمتر از مهلت واقعي در نظر بگيريد.

2 . مخفی کاری ودورغگویی مصلحتی

آيا موقعيت‌ شغلي خود را به اشتباه طور ديگري تعريف مي‌كنيد تا خودتان را خوب جلوه داده يا پيش ديگران خجالت نكشيد؟ عادت دروغ گفتن(هرچند كوچك) كاملا به ضرر شغل شماست و ممكن است در آينده وقتي از شما سوال شد نتوانيد همين اطلاعات اشتباهي را كه داده بوديد به ياد بياوريد.

براي ترك اين عادت، قبل از تصميم‌گيري در محل كار از خودتان بپرسيد آيا واقعا لازم است اين مورد را مخفي كنم؟ اگر مخفي‌كردني است به راحتي مي‌توانيد آن را نگوييد. در غيراينصورت حقيقت را گفته يا سعي كنيد بدون دروغ گفتن، به طور مودبانه به آن گفتگو خاتمه دهيد.

3 . نق زدن

اگر هميشه منفي‌نگر باشيد و غرغر كنيد، به شما برچسب كارمند سمي مي‌زنند و ديگر نمي‌توانيد ارتقا بگيريد.

براي ترك اين عادت، سعي كنيد بر نعمت‌هايي كه در اختيار داريد تمركز كنيد، و اگر در موقعيت بدي قرار داريد راهي براي تغيير مثبت بيابيد.

4 . دير كردن

خيلي از افراد، عادت دير انجام دادن كارها را دست كم مي‌گيرند. در مواردي مثل دير رسيدن به محل كار، از دست دادن زمان نهار، تحويل پروژه بعد از اتمام مهلت و غيره، تاخير شما ناديده گرفته نخواهد شد. افرادي كه هميشه دير مي‌كنند، غيرقابل‌اعتماد هستند و ارتقاي شغلي يا مسئوليت‌هاي مهم را از دست مي‌دهند.

براي ترك اين عادت، زماني را كه براي كارهايتان برآورد مي‌كنيد 15 دقيقه بيشتر در نظر بگيريد و از دوست خود بخواهيد كه اين بار در صورت تاخير، از شما جريمه بگيرد.

5 . شوخی های نامتعارف

در حين كار نبايد شوخي‌هاي بحث‌برانگيز انجام دهيد. گفتن اين نوع جوك‌ها در محل كار، عادتي است كه فرصت‌هاي ارتقا و پيشرفت را از شما مي‌گيرد. در عوض مي‌توانيد جوك‌هاي بي‌ضرر تعريف كنيد يا شوخ‌طبعي خود را براي بعد از كار نگه داريد. اگر هر كاري را در زمان مناسب خود انجام دهيد مي‌توانيد از فرصت‌هاي زيادي استفاده نماييد.

6 . استفاده بیش از حد از شبكه‌هاي اجتماعي در محل كار

چك كردن شبكه‌هاي اجتماعي در كامپيوتر اداره يا در تلفن خودتان،‌ ظاهرا بدون اشكال به نظر مي‌رسد. ولي متاسفانه رئيس شما با اين كار موافق نخواهد بود. اين عادت باعث اتلاف وقت شده و شما را شخصي بي‌فايده و غيرمسئول جلوه مي‌دهد. حتي اگر تمام كارهاي خود را انجام داده باشيد، رئيس شما انتظار دارد به جاي آنلاين بودن،‌ كارهاي بيشتري انجام دهيد. براي حفظ شغل خود، سعي كنيد فقط در زمان نهار و اوقات استراحت، شبكه‌هاي اجتماعي را چك كنيد.

7 . مهارت‌هاي ارتباطي ضعيف

اگر عادت داريد هرگز به ايميل‌ها پاسخ ندهيد، گرامرتان ضعيف است، يا در طول جلسه به خودكار خود ضربه مي‌زنيد، پس مهارت‌هاي ارتباطي ضعيفي داريد. اين عادت‌ها به ضرر شغل شما تمام مي‌َشوند. وقتي بي‌توجه هستيد يا نمي‌توانيد به طور حرفه‌اي ارتباط برقرار كنيد،‌ در ارتقاي شغلي با مشكل مواجه خواهيد شد. سعي كنيد اين مهارت‌ها را در خود تقويت نماييد.

بدون اينكه متوجه شويد، خيلي راحت ممكن است در دام عادت‌هاي بد گرفتار شده و در زندگي حرفه‌اي خود با مشكل مواجه گرديد. با اجتناب از اين هفت عادت مضر، مي‌توانيد خود را از شر برچسب‌هايي مثل كارمند سمي يا بي‌توجه، نجات دهيد و در زندگي حرفه‌اي خود پيشرفت نماييد. سعي كنيد به جاي اين عادت‌ها، عادت‌هاي خوب را در خودتان ايجاد كنيد.

برگرفته از سايت businessinsider.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
دیدگاه ها
مهنوش

یکشنبه 18 مهر 1395 ساعت 16:53

مقالات سایت درباره کارآفرینی بسیار جالب است.منبع:تیم مهارت ناب

درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com